תחילת שנת הלימודים

שלום לכל החברים 2 ספטמבר 2006

הגעתי לווילנה לפני כמה ימים. הייתי בארץ בחופשת קיץ של למעלה מחודשיים. עם רבים מכם נפגשתי. שמחתי לחזור לדירתי ולחיי השגרה. אם כי המעברים קשים כרגיל. אני מתרגלת לחיות בארץ, לדבר בשפתי, נוהגת ומרגישה בבית, ואז עליי לעזוב ולחזור לכאן. אני אומנם בחרתי בכך, ואכן רציתי לחזור לווילנה לעוד שנה, אחרי שמתחילים לעבוד מתרגלים וחוזרים לשגרת העבודה. בבית-הספר קיבלו אותנו מאוד יפה, שמחו לראותנו ואנחנו בהחלט מרגישות טוב בבית-הספר. זו השנה השלישית שלי כאן והאחרונה בשליחות. לאחר חמש שנים לא אוכל להמשיך בשליחות, ואחזור הביתה לארץ.
אתמול יום שישי התקיים טקס פתיחת השנה "הצלצול הראשון" בשיאו של הטקס תלמידי כתה י"ב לוקחים את הקטנים מכתה א' לכיתתם ועוברים על הבמה. ילד אחד מכתה א' רכוב על כתפיו של תלמיד יב' ומצלצל בפעמון. לאחר שכל השבוע היה גשם, אתמול התבהר לכבוד ה-1 בספטמבר. אני מצרפת למכתב הזה תמונות מן הטקס. יש כאן מנהג מאוד יפה, כדאי לאמץ אותו גם בארץ, הילדים מגיעים בבוקר הראשון עם פרחים לבית-הספר ומעניקים למורים את הפרחים באופן אישי. זה מאוד יפה ונותן למורים הרגשה טובה.

היום הראשון בבית הספר שלום עליכם בוילנה 1 בספטמבר 2006

בסוף השבוע הזה מתחת לחלוני רחוב גדמינו הפך למדרחוב, נבנתה עליו במת בידור, ובהמשך הרחוב יש דוכנים של אומנות ואוכל, האנשים מטיילים, קונים אוכלים ומאזינים למוסיקה. לי יש במת בידור ממש בתוך הבית, כיוון שהדירה שלי מעל הרחוב. בחודשים ספטמבר ואוקטובר יש כאן הרבה אירועים לפני שמתחילה עונת הקור והשלגים. אנשים מנצלים את מזג האוויר הנעים ומבלים בחוץ הטמפרטורות כאן נעות בין 18-20 מעלות ביום, ל13-15 בלילה. לפעמים הטמפרטורה קצת עולה כשהשמש יוצאת, אבל זה לא קורה כל יום. אולי עוד יהיו כמה ימים חמים אבל בעצם הסתיו כבר מתחיל כאן.

אני מקווה עוד לטייל קצת לפני בוא החורף הכבד. יש לי תוכניות להגיע לטאלין, ואולי אפילו לשטוקהולם. עוד לא הייתי במינסק, ואשתדל להגיע לשם למרים חברתי. זה ברוסיה הלבנה. אבל כיוון שווילנה נמצאת קרוב לגבול עם רוסיה הלבנה, הנסיעה למינסק היא כמה שעות, הבעיה היחידה היא שצריך להכין וויזה מראש.

אני מחכה לשמוע מכם, או בכתב או בסקייפ, מאוד שמחה לתקשר עם החברים כמו שאתם יודעים. אהיה שוב בארץ בתקופת סוף דצמבר תחילת ינואר.

להתראות
דודה
יהודית גרעין-כל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה