ימים ראשונים בוילנה

שלום חברים 2 בספטמבר 2004

אני נמצאת כבר שבוע בוילנה. אתמול התחילה שנת הלימודים. השבוע הזה היה שבוע של התארגנות, ועדיין לא סיימתי כמובן את כל הסידורים. הדירה גדולה מאוד כפי שסיפרו לי עוד בארץ. המקום הוא ממש מקסים. הדירה שלי נמצאת באותו בניין שבו גרים גם אלה מזין ומשפחתה, היא השליחה שעימה אני עובדת יחד בבית-הספר. הם קיבלו אותי יפה מאוד ועזרו לי בכל מה שאפשר ולכן הייתה לי נחיתה קלה יחסית בעיר חדשה.

הבניין שבו אנו גרים נמצא במרכז המרכז של העיר. מן החלון נשקף גן מרוצף ומטופח המחובר למדרחוב, שבכל ערב הופך לטיילת. אירועים רבים שמתקיימים בעיר מתרחשים מתחת לחלונות שלנו, ואנו יכולים לצפות בהם מלמעלה. לפני כמה ימים חזרה נבחרת ליטא בכדורסל שהגיעה לחצי הגמר באולימפיאדה, וכן הספורטאים שחזרו מן האולימפיאדה, ערכו להם מצעד ואירוע המוני. כל האנשים התאספו בככר לא רחוק מן הבית שלנו. הספורטאים עברו בעיר באוטובוסים פתוחים של תיירים ונופפו לקהל, ראינו אותם מן החלון.
אתמול בצהריים, 1 בספטמבר, הייתה תהלוכה של סטודנטים לציון התאריך של תחילת הלימודים, הם התחילו להתאסף בגן שמול החלון, והצעדה התחילה מכאן, לא משעמם כאן. כרגע מזג האוויר נפלא ועדיין אפשר ללכת ללא מעילים. אבל בקרוב מאוד יתחיל להתקרר. באמת אנשים מנצלים את הזמן ומסתובבים בחוץ. עדיין מחשיך אחרי 8 בערב . מול הבית יש סופרמרקט נוח מאוד שיש בו הכל והוא פתוח עד 10.00 בלילה. ממש צמוד לבניין שלנו ממוקמת מסעדת מקדונלד, והאזור הזה עדיין בבנייה, אבל בקרוב מאוד, כל הרחוב הזה שנקרא גדמינו פרוספקטס, יהיה מדרחוב יפה במיוחד. מול הבניין שלנו, עומדים לסיים את שיפוץ הבניין שבו תפתח חנות גדולה של zara , וליד הבניין הזה כבר קיים מלון גדול ויוקרתי, שהוקם בשנה שעברה, בשם NOVOTEL בקיצור. לפי מיקום העסקים הללו אפשר להבין שבאמת זהו מקום מאוד מרכזי.

ביום שישי בערב כבר הייתי בערב שהתקיים במלון קונטי, של הקהילה היהודית. התקיים כאן כנס עולמי של יהודים ליטבקים, והם ערכו קבלת-שבת עם ארוחת-ערב. פגשתי כאן כמה אנשים שעימם כנראה אצור קשר במשך הזמן, מן הג'וינט ומן האוניברסיטה. אנשי הסוכנות שאחראים עלינו יושבים בריגה, כך שאנחנו צריכים להסתדר לבד. אבל לשמחתי יש לי תמיכה מלאה מן החברים שיושבים כאן כבר שנה שלמה ומכירים את הנהלים.
בבית-הספר הדברים נראים טוב מאוד מבחינתי, יש כאן מנהל מאוד קפדן ורציני. זהו בית-ספר יהודי, לימודי העברית וכל שאר המקצועות נלמדים ברצינות. הילדים לומדים מכתה א' עד יב' 4 שפות: ליטאית, רוסית, אנגלית ועברית. זה בכלל לא קל, אבל כנראה אפשרי.
בקרוב יחברו את הדירה שלי לכבלים, וגם לאינטרנט מהיר ואז אוכל לתקשר יותר בקלות. כרגע אני משתמשת באינטרנט של החברים כדי לשלוח לכם את המכתב הזה ואת התמונות. בינתיים אני גם לא מתקשרת בטלפון כי עדיין אין לי כרטיס לשיחות בינלאומיות. מספר הטלפון שלי בבית
370 ליטא, 5 וילנה, המספר שלי 2627116 אשמח לשמוע אתכם.
יש לי גם טלפון נייד 861395825 צריך להוסיף את הקידומת של ליטא כשמחייגים מבחוץ 370.
אפשר לבוא להתארח יש לי חדר מיוחד לאורחים מסודר עם מיטה זוגית.
שלכם דודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה