שלכת בוילנה ובריגה

שלום חברים 5 בנובמבר 2004

אני יודעת שלא שמעתם ממני זמן מה. סיימנו כאן את הרבעון, עברו חודשיים מאז תחילת שנת הלימודים. יצאנו לחופשת סתיו. כפי שסיפרתי לכם כבר מספר פעמים, הסתיו כאן מורגש מאוד. לפני כמה ימים ראיתי כתבה בעיתון הארץ שמדברת על הסתיו בישראל, שקיים בעיקר בשירים שכתבו אנשים אשר זכרו את הסתיו מאירופה. אכן כאן עונת הסתיו נמשכת לפחות חודשיים, זה מתבטא בשמיים קודרים רוב הזמן, אפילו לא רואים עננים הכול אפור , העצים מחליפים צבעים מירוק לכתום-אדום, צהוב. ואז במשך זמן מה שלכת אמיתית, עד שהעצים נשארים ערומים לחלוטין ללא עלווה, ואז לפתע מתגלים כל המונומנטים בעיר שלא נראו קודם. העצים נראים כמו פסלים. מאוד מעניין לצלם בעונה הזאת את הנוף דרך העצים הערומים. כך עשיתי בסן-פטרבורג, וכך אני עושה כאן עכשיו. בקיצור הנוף משתנה מאוד מעונה לעונה. כיוון שהקור, הגשם, והשמיים הקודרים הם עובדה קיימת, חייבים להמשיך לחיות עם זה, אנשים מסתובבים בחוץ למרות הקור. לובשים מעיל חם, נעליים מתאימות, גרביונים ויוצאים לדרך.
גם אנחנו החלטנו לצאת לטיול עם תחילת החופשה, בשבת האחרונה יצאנו לדרך לכיוון ריגה- בירת לטביה. קודם כל תיאמנו את שהייתנו בעיר עם חברותינו השליחות בריגה, והבטחנו את המקום שבו נוכל ללון בריגה, קיבלנו דירה שלמה, לכולנו, נסענו במכונית של משפחת מזין, חברתי לשליחות אלה, ומשפחתה. המדינות הבלטיות שייכות היום לשוק האירופי, ובאירופה כמו באירופה, עברנו את הגבול במכונית עם בדיקת דרכונים קצרה. תוך כמה שעות הגענו לריגה. מזג האוויר היה קר מאוד יותר מאשר בווילנה. היה מאוד נוח שהייתה לנו שם דירה. החברות קיבלו אותנו בשמחה, היה נעים מאוד להיפגש עם חברותינו השליחות.
ריגה עיר גדולה מוילנה וגם שונה מאוד ממנה. העיר דומה יותר לספ"ב , בתקופת שלטונו של פטר הגדול נבנו רבים מן הבניינים וזה ניכר בעיר. ביום ראשון הסתובבנו בעיר ובעיר העתיקה. אני כמובן צילמתי הרבה תמונות. הצלחנו לתפוס את השלכת בעיצומה במרכז העיר, השמיים היו מעוננים וירד גשם קל ולכן התמונות קצת אפלוליות, אבל כיוון שהמצלמה הדיגיטלית מתגברת על כל המכשולים, אני חושבת שהצלחתי לצלם תמונות מדהימות. כמובן שאשלח רק כמה תמונות מתוך כמות גדולה שצילמתי. נפגשנו בעיר עם נציגי הסוכנות שיושבים בריגה ושוחחנו איתם על כמה עניינים. בקיצור, התמונות יספרו את הסיפור במקרה הזה, טוב מן המלים. בעוד כמה זמן אנחנו צריכים לקבל כאן אשרות שהייה לזמן ממושך. אנחנו מאוד מקווים שלא יעשו לנו בעיות. בגלל הנושא של השוק האירופי, הם מאד מקפידים פה על חוקים שונים של כניסת זרים, לאחר שלושה חודשי שהייה אנחנו צריכים לקבל אישור לשהייה ממושכת, הגשנו הרבה מסמכים. ממני ביקשו את גיליון הציונים שלי מלפני שלושים שנה מהאוניברסיטה בבאר שבע, וגם אישור על מגוריי בארץ. האישורים הללו כבר בידיי, היה צריך לתרגם לאנגלית, לעשות אישור נוטריוני עם אפוסטיל. אני מקווה שדרך התלאות הזו נגמרה ונוכל לקבל את הניירות ללא כל סיבוכים. אם לא נצטרך לנסוע לריגה ולקבל שם ויזה שתעלה הרבה כסף. אבל כל דבר בזמנו. מקווה שהעניינים יסתדרו.
אנא כיתבו לי, כפי שאתם יודעים אני עונה אישית לכל מי שכותב לי אישית, אני מאוד מחכה למכתבים שלכם. אם אתם עדיין לא מחוברים לסקייפי, תוכנת הטלפון, אני מזכירה לכם שבהליך פשוט מאוד אפשר להתקין את התוכנה ולדבר עם כל העולם חינם ללא כסף. אשמח מאוד לדבר עם כל אחד מכם. את התוכנה ניתן להתקין מהאתר: http://www.skype.com/ ההתקנה פשוטה ביותר, התוכנה אינה פוגעת בפעילות אחרת במחשב, זה בדוק. אני מדברת עם כמה אנשים באופן קבוע וזה ממש נפלא. אז להתראות... כתבו לי....
שלכם דודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה