בית הכנסת היחיד סגור

שלום חברים 6 במרץ 2005
לאחרונה שלחתי לכם מצגות ולא כתבתי סיפורים. קיבלתי משובים חיוביים ביותר על המצגות. אני מבינה שאהבתם במיוחד את התמונות המקבילות של אותו אזור בעונות שונות. גם אותי הפתיעה ההקבלה בין התמונות הללו למרות שידעתי שזה רעיון טוב. צילמתי במודע מאותו מקום. כאשר הייתי בסן-פטרבורג כבר חשבתי שיהיה מעניין להעמיד תמונה מול תמונה בעונות שונות. יש לי כבר הרבה חומר חדש למצגות אבל אני לא מספיקה לעשות זאת. אני לא יודעת אם ידוע לכם אבל לוקח זמן רב להכין מצגת ברמה גם אם יש רעיון וחומר מוכן. מקווה להכין שוב מצגת בקרוב. בינתיים אני רוצה לספר לכם על כמה דברים שהתרחשו כאן ואצלי בתקופה האחרונה.
לפני כשבועיים באחד מן הימים של סוף השבוע כשאפשר היה לצאת קצת החוצה יצאתי לכיוון בית הכנסת היהודי בווילנה. יש כאן בית-כנסת יפה מאוד, אבל למרבה הצער בית-הכנסת סגור ולא פעיל. אני לא ממש מבינה את פרטי העניין אבל משהו מזה הבנתי. יש כאן רב של חב"ד שפועל כמה שנים בקהילה. ואנשי הקהילה הביאו רב אחר. הוויכוחים הגיעו לסכסוך רציני ולבסוף נסגר בית-הכנסת. כשהגעתי לבית הכנסת וראיתי כמה הוא יפה ממש כעסתי על כך שהוא סגור. בחזיתו של בית הכנסת כתובות המלים "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים" ובחזיתו על הגג מתנוססות לוחות הברית עם עשרת הדיברות בעברית.
מאוד מרגש לראות את בית-הכנסת שעומד ברחוב מרכזי בעיר. ומאוד מרגיז לראות את הפתחים שלו מכוסים בניילונים. היהודים מתפללים בבית-כנסת זמני באולם על שם הכנר ישה חפץ בבית הקהילה. בחגים בית הכנסת היה סגור. כאשר הגעתי לשם הופתעתי מכך שזה ממש הרגיז אותי באופן אישי. ראיתי בזה עלבון ובושה לכל היהודים היושבים כאן בווילנה. וכיוון שאני נפגשת עם הילדים ועם אנשים מן הקהילה זה הרגיז אותי שבעתיים. אשלח 3 תמונות להדגים את העניין.
בשבוע שעבר הייתי בכנס של הסוכנות שנערך בקייב, זה היה ממש טוב. טסתי לשם ביום ראשון. לצערי לא ראיתי ממש את העיר. תנאי מזג האוויר לא ממש מתאימים לטיולים. אבל כולנו השתכנו במלון אחד בלב העיר קייב. קיבלו אותנו בשדה התעופה באוקראינה המתחדשת, בשלטים מאירי עיניים בעברית של הסוכנות היהודית באוקראינה. ההשתתפות שלנו נציגי "חפציבה" בכנס הגדול של הסוכנות הייתה חשובה מאוד. סוף סוף הכירו בנו כחלק אינטגרלי של הסוכנות, הרגשנו שהתחילו לצרף אותנו ברצינות למשפחה הזו. עד עכשיו כשנה וחצי היינו קצת ילדים חורגים בכל הארגון הגדול הזה. היו הרבה דברים מעניינים אבל לא אפרט אולי בסיפורים אישיים למי שיתעניין במיוחד. חזרתי די מהר לאחר יומיים ביום שלישי בערב כבר הייתי בביתי בווילנה.
המחשב שלי נפל לפני כמה ימים ולכן אולי שמתם לב שלא הייתי ברשת כמה ימים. כרגע המחשב עובד, הצלחנו להחזיר אותו לחיים, יחד עם האחראי על מעבדות המחשבים בבית-הספר, הוא מומחה והצליח לתת לי כמה עצות טובות, וניקינו את המחשב מכל מיני צרות.
בינתיים הכל בסדר המחשב עובד. זה חשוב לי מאוד משום שזהו סם החיים שלי, עם המחשב אני מתקשרת איתכם וגם מדברת בסקייפ, ועכשיו למשל אני שומעת רדיו –גלי צה"ל- דרך האינטרנט.
מזמן לא כתבתי לכם. אני מקווה להכין בקרוב מצגת חדשה ולשלוח לכם קצת רשמים חדשים מן המקום כאן. השבוע היה שלג כבד. עכשיו פתחתי את האתר שבו יש דיווח מזג האוויר מעודכן כל הזמן ושם היה כתוב שיש כאן הלילה 17- מעלות. בבית כמובן לא מרגישים זאת. מחר בבוקר, יום שישי, יש לנו חופש כי זהו יום העצמאות היותר חדש, השחרור מן הרוסים בתחילת שנות התשעים. היום היה יום מאוד בהיר. נקווה שיהיה כך גם מחר, למרות הקור אפשר לטייל כשיש יום שמש ויפה בחוץ.
להתראות בינתיים, כתבו לי מחכה לתשובותיכם
שלכם דודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה