אמנות רחוב בגדנסק

שלום לכל החברים 6/05/07
כיוון שזמני כאן קצוב ועוד מעט אני חוזרת הביתה, אני מרגישה צורך לנצל את התמונות שצילמתי בהנאה רבה בגדנסק.
כשטיילתי בין בתי העיר העתיקה של גדנסק, גיליתי שיש מה לצלם, הבתים המיוחדים, הקירות המצוירים הדלתות והשערים. התחלתי לצלם באופן מיוחד את הדברים הללו. כפי שראיתם במצגת הקודמת בתים רבים נהרסו במלחמת העולם השנייה בהפצצות של הגרמנים ואחר-כך בקרבות שבין הגרמנים לצבא הרוסי. כפי שקרה גם בוורשה, בתים רבים שוחזרו. סגנון הבתים בגדנסק דומה במידה רבה לבתים שראיתי בעיר העתיקה של וורשה, אך גם שונה ומיוחד לעיר הזו.
המוסיקה שמלווה את המצגת היא מתוך דיסקים של שירים בפולנית ששרה להקה מלבוב בשם בוטיירי . את המוסיקה הזו שמעתי לראשונה במסעדה בזקופנה שבה ביקרתי בשנה שעברה בחופשת האביב. המוסיקה מאוד מצאה חן בעיני, שאלתי את בעלי המסעדה מי הלהקה שמבצעת את המוסיקה. הם אמרו לנו את שם הלהקה, התחלנו לחפש בזקופנה את המוסיקה הזאת, רציתי לקנות את הדיסקים. לצערי לא מצאנו. בקראקוב נכנסנו לחנות גדולה מאוד של דיסקים וגם תקליטים ישנים. הם אמרו שהלהקה הזאת היא מלבוב. בחודש מאי, יצאנו עם התלמידים למסע שורשים באוקראינה והגענו ללבוב, שם הייתה לנו הפסקה של כמה דקות בלב העיר. חברתי לעבודה שהיא פולניה במוצאה, יצאה למשימה, ומצאה את הדיסקים של הלהקה. המוסיקה היא נהדרת. אני מתנצלת על האיכות, בדיסקים האיכות טובה יותר, אני הורדתי את האיכות כדי לא להעמיס יותר מדי על המצגת.
מי שרוצה לשמוע מוסיקה פולנית טובה, מוזמן אלי בקרוב לשמוע.
ואם עוד לא הבנתם, כל זה ממש מחבר אותי לאמא שלי, זכרונה לברכה,שנולדה באזור לבוב.
במצגת הבאה אני מבטיחה משהו אסתטי ומרהיב במיוחד, סידורי פרחים שמשהו מהם כבר ראיתם במצגת הקודמת.
להתראות
שלכם דודה
יהודית גרעין-כל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה