חזרה לסן-פטרסבורג St.Petersburg

שלום חברים יקרים 14/12/05 כסליו תשס"ו


שוב אני כותבת מן הגולה הקרה, מזג האוויר כאן לא הכי נעים בימים אלו. השמש כמעט לא יוצאת, היו כמה ימים של שלג די רציני, הטמפרטורות היו מתחת לאפס גם ביום וגם בלילה. בימים אלו השלג נמס, הטמפרטורות שוב עלו. אבל כאן כשטמפרטורות עולות הכוונה כמובן למעלה או מקסימום 2 מעל האפס ובדרך-כלל בסביבות האפס. אתמול היה כאן אפילו גשם, נדיר בתקופה זו. אני מחכה בקוצר רוח לביקור בארץ החל מסוף דצמבר. אני באה לספוג ימי שמש. אני יודעת שבארץ מחכים לגשם. אבל גם אם יהיה גשם הרי במשך שבועיים אזכה לכמה ימים יפים של שמיים כחולים. בעצם אשהה בארץ שלושה שבועות. שבועיים בחופשה ושבוע אחד בסמינר שיתקיים השנה בישראל. בשנים קודמות היה לנו סמינר כזה במוסקבה.

בחופשת הסתיו שלנו שהתקיימה בימים האחרונים של חודש אוקטובר ובימים הראשונים של נובמבר, טסתי לפטרבורג. מרגע שעזבתי את העיר לפני שנתיים, הרגשתי שאני רוצה לשוב לשם. השארתי שם הרבה חברים. הזמנתי את החברים לכאן. אך למרבה הצער איש מהם לא הצליח להגיע. אזרחי רוסיה צריכים להוציא ויזה כדי להיכנס לארצות הבלטיות. ואם הם נוסעים ברכבת הם צריכים גם ויזת מעבר דרך לטבייה, או דרך בלרוס. בקיצור, ראיתי שהחברים לא מגיעים והחלטתי לנצל את חופשת הסתיו ולהגיע שוב לפטרבורג. על חשבוני כמובן. כיוון שהטיסות הישירות שהיו בקיץ נגמרו, נאלצתי לנסוע באוטובוס לריגה ולטוס מריגה. אני צריכה ויזה לרוסיה מה שעלה לי עוד סכום לא מועט. כששוהים בפטרבורג למעלה משלושה ימים צריך לעשות גם רגיסטרציה, כלומר להירשם באיזשהו משרד, ולקבל חותמת. אם אין לך חותמת כזו ביציאה מן העיר, יש בעיות בשדה התעופה, כשאתה יוצא. זה אומר ששילמתי עוד כשלושים דולר. בקיצור הוצאה לא מבוטלת. אבל היה כדאי. התארחתי אצל נלי חברתי מן התקופה ששהיתי בפטרבורג. היא גרה במרכז העיר מאוד קרוב לנייבסקי פרוספקט, ולגשר של הסוסים. כל מי שהיה אי פעם בעיר הזו ראה את הגשר המדהים הזה.
אני זכיתי לקבלת פנים מאוד חמה גם מן החברים שלי בעיר. וגם מן השמיים. מזג האוויר באותם ימים היה פשוט מקסים, היה קצת קריר אבל השמיים היו כחולים 5 ימים, השמש זרחה, לא ירד שלג. הצלחתי לצלם די הרבה תמונות. יש לי מאות תמונות ממקומות שונים בעיר. אבל החלטתי בימים האחרונים לארגן את התמונות האקטואליות שצילמתי בביקור הנוכחי, למצגת שאותה אני שולחת לכם כאן. לחצו על הקישור, חכו כמה שניות והמצגת תעלה Back to St.Petersburg
התמונות מביאות כמה רשמים מן השבוע הזה. נהניתי מאוד להיות שוב בעיר, חזרתי למקומות מסוימים שרציתי לראות שוב, פגשתי את החברים שחיכו לי, כל אחד מהם הקצה לי זמן. ביום ראשון פגשתי את המועדון לספרות עברית באולפן חלום. זוהי קבוצת אנשים שנפגשתי איתם באופן קבוע בכל יום ראשון. האנשים הללו חיכו לי והיה מאוד נעים לפגוש אותם. אז קבלו את המצגת. אשמח לפגוש אתכם בארץ החל מן התאריך 28/12/05 , אני מגיעה ב26/12, אך אהיה עסוקה בימים הראשונים עם המשפחה. מספר הטלפון שלי יהיה אותו מספר בנייד 052-3792469 אשמח אם תתקשרו גם אתם אליי.
להתראות דודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה