ביקור בטראקאי Trakai

שלום חברים 2005–04–22
זהו גם אני מצטרפת למברכים בחג שמח. שולחת לכם הפעם מכתב קצת יותר קצר. זה עתה נפרדתי מאחותי בשדה התעופה. היא הייתה אצלי כמעט שבוע. אני אומנם עבדתי אבל הצלחתי לארגן לה כאן במשך יומיים ליווי של בחורה בשם רגינה קופילביץ' שהיא מדריכת תיירים, דוברת עברית, היא תוכל להדריך כאן כל אחד מכם שיגיע לכאן. יום אחד היא הייתה עם אחותי לבד, וביום השני אני יצאתי מוקדם מבית-הספר ויצאנו יחד למקום יפה, לא רחוק מווילנה, בשם טראקאי , זהו מבצר שבו שכנה הבירה העתיקה של ליטא, המבצר שוכן על שטח מוקף באגם ענק. אני מבקרת במקום כבר פעם שנייה. הפעם לא הצלחנו לשוט, כי היה השבוע די קר והייתה רוח די חזקה. אבל ביקרנו בתוך המוזיאונים שנמצאים בתוך המצודה. חוץ מזה היה מעניין לראות בתוך המבצר הזה גם הכנות לסרט שעומדים לצלם, בנו שם תפאורה בתוך החצר הפנימית של המבצר.
יש שם גם סיפור מעניין על הקראים. המלך ויטאוטאס הביא את הקראים הללו מן האי קרים אשר בים השחור לשמש כשומרי ראשו. יש אזור שלם שקרוב למבצר שהוא בתים של קראים, אפשר לראות את הבתים לפי צורת הבנייה בתי עץ עם שלושה חלונות מקדימה. ביקרנו במוזיאון שלהם ושם מצאנו כמה דברים מעניינים מבחינתנו. את התאריכים הם כותבים במניין השנים היהודי 5682-5686
מסמך אחר ששבה את ליבנו היה ספר תפילות או פיוטים כנראה כתוב בעברית בשם "רני פלט" כתוב באותיות עבריות, כנראה בשפה התורכית, אך בתוך הטקסט אפשר למצוא תיבות עברית כמו: תשובה, כבוד, סליחה, כפורים. זה מאוד מעניין למצוא את הדברים הללו במקום כזה. טראקאי הוא מקום מאוד מיוחד ומעניין. וגם יפה מאוד. אצרף למכתבי 2 תמונות מן המקום.

אנחנו חוגגים כאן את הפסח בבית-הספר עם התלמידים וגם עם הקהילה. ביום ראשון בצהריים יש ארוחת צהריים לכל מי שמעוניין מן הקהילה היהודית במלון מחוץ לעיר בשם "ווילון" שם נפגוש את כל האנשים שאנחנו מכירים כאן. אני כבר מרגישה יותר טוב, לא לבד. בעוד חודשיים אגיע לארץ לחופשת הקייץ. אני מקווה שאשאר כאן בשנה הבאה. אראה את כולכם בקייץ.
חג שמח לכולכם
להתראות שלכם
דודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה